Apie F2
Apžvalga
Jie įsibėgėja iki 100 km/h greičiau nei Lamborghini Murciélago LP640 ir Mercedes SLR McLaren, 90 laipsnių posūkius važiuodami 140 km/h greičiu sukuria 4,5 G jėgą, vairuotojas sėdi visiškai uždaroje mažytėje kapsulėje su labai ribotu matomumu, tačiau jie vis tiek varžosi tarpusavyje, dažnai vos per kelis centimetrus vienas nuo kito, važiuodami 160 km/h greičiu… Kas jie tokie?
Tai – Formulės 2 motorinės valtys (Formula 2 Powerboats).
Šie lengvi anglies pluošto katamaranai pasižymi įspūdingu galios ir svorio santykiu, o dėl unikalios konstrukcijos jie slysta oro pagalve virš vandens paviršiaus, dažnai paliesdami vandenį tik sraigtu. Tačiau kadangi vandens sąlygos nuolat kinta su kiekvienu ratu, tai dažnai prilyginama lenktyninio automobilio vairavimui per artišvaisčius laukus.
Galia
Maksimalus greitis
0-100 km/h
G jėga
Evoliucija
Circuitinių katerių lenktynės buvo pristatytos Italijoje 1980-ųjų pradžioje, o tais laikais saugumas nebuvo prioritetas. Tuo metu katamaranai buvo gaminami iš plono faneros, o vairuotojas sėdėjo atviroje kabinoje pačiame priekyje. Galia buvo tiekiama sunkiu 4 litrų V8 užpakaliniu varikliu, todėl tai buvo labai „mirtinas ginklas“. Kiekviename 80-ųjų metų lenktynių susitikime tragedija buvo beveik neatsiejama, o sportas prarado daug vairuotojų nuo rimtų avarijų.
Šiandien UIM F2 pasaulio čempionatas tapo daug labiau orientuotas į saugumą. Naujausia lenktynių laivų karta turi vairuotojo kabinas, pagamintas iš aukšto smūgio atsparaus kompozicinio materialo, suprojektuotas taip, kad atmuštų kitus laivus susidūrimo atveju. 4 litrų V8 varikliai buvo pakeisti naujausia Mercury Racing 2,5 litro OptiMax 200 XS variklių karta. Šie „standartiniai“ lenktynių varikliai yra griežtai kontroliuojami UIM techninių komisarų kiekviename lenktynių etape, kas daro klasę tiek prieinamą, tiek mažai reikalaujančią priežiūros. Nors galia buvo sumažinta, tai turėjo mažai įtakos greičiui, o nors sportas vis dar pilnas pavojų, vairuotojai dabar turi gerokai didesnę galimybę išvengti sužalojimų nelaimingo atsitikimo atveju.
Šiandien, pasinaudojus internetu ir įvairiomis socialinėmis žiniasklaidos tinklomis, gerbėjai iš viso pasaulio gali sekti kiekvieną UIM F2 Grand Prix varžybą internete, todėl tai tapo tikrai globaliu sporto įvykiu.
Grand Prix
Pasaulio čempionato lenktynės, kurias rengia atitinkama šalis, paprastai sulaukia apie 22-24 vairuotojų iš skirtingų šalių. Lenktynininkai varžosi įvairiose trasose, kurios gali būti su dviem ar keliais posūkiais, paprastai 1600-2000 metrų ilgio, su kairiais ir dešiniais posūkiais. Laivai sustoja ant pontono ir prasideda pagal „mirusio variklio“ starto procedūrą. Bendras ratų skaičius yra apie 35-40, priklausomai nuo trasos ilgio, ir trunka apie 30 minučių, siūlydamos nuolatinę ir įdomią lenktynių patirtį. Saugumą užtikrina oficiali gelbėjimo komanda, sudaryta iš profesionalių gelbėtojų, nardytojų ir gydytojų. Grand Prix ir visą savaitgalį prižiūri dienos pareigūnas (OOD), paprastai kvalifikuotas ir patyręs pareigūnas iš šalyje veikiančios Nacionalinės galių valdymo institucijos.
YEAR | DRIVER | NAT | BOAT | WINS | PODIUMS | POINTS |
---|---|---|---|---|---|---|
2024 |
|
UAE | DAC | 3 wins | 4 | 81 |
2023 |
|
UAE | DAC | 3 wins | 4 | 75 |
2022 |
|
SWE | DAC | 2 wins | 3 | 47 |
2021 |
|
UAE | DAC | 3 wins | 3 | 47 |
2020 |
|
POR | Moore | 2 wins | 3 | 35 |
2019 |
|
UAE | DAC | 3 wins | 4 | 85 |
2018 |
|
ITA | DAC | 2 wins | 3 | 47 |
2017 |
|
UAE | DAC | 1 win | 3 | 41 |
2016 |
|
SWE | Moore | 4 wins | 7 | 89 |
2015 |
|
SWE | Moore | 3 wins | 5 | 77 |
2014 |
|
SWE | Molgaard | 3 wins | 5 | 75 |
2013 |
|
SWE | Molgaard | 3 wins | 5 | 73 |
2012 |
|
SWE | Molgaard | 3 wins | 4 | 69 |
2011 |
|
SWE | Molgaard | 4 wins | 5 | 80 |
2010 |
|
FIN | DAC | 1 win | 3 | 37 |
2009 |
|
FIN | Molgaard | no wins | 4 | 45 |
2008 |
|
GBR | Molgaard | 2 wins | 4 | 40 |
2007 |
|
GBR | Molgaard | 2 wins | 4 | 42 |
2006 |
|
GBR | Molgaard | 1 win | 3 | 35 |
2005 |
|
ITA | Burgess | 1 win | 3 | 34 |
2004 |
|
SWE | Molgaard | 1 win | 3 | 37 |
2003 |
|
SWE | Molgaard | 1 win | 3 | 37 |
2002 |
|
NOR | DAC | 1 win | 3 | 37 |